Actueel: Interview Xander met Clou Magazine

Afgelopen januari verscheen een interview van Xander in Clou Magazine. Het onderwerp van gesprek is communities. Het bouwen van een succesvolle community kent diverse uitdagingen. Het platform moet van toegevoegde waarde zijn voor zowel de doelgroep als de organisatie. Dat roept diverse vragen op.

Wat vindt de doelgroep relevant? Hoe zorg je er voor dat mensen zich om de juiste reden bij een community aansluiten? En hoe activeer je de leden?

“Als er geen toegevoegde waarde is, als de binding tussen klant en merk niet per se nodig is, dan moet je het niet willen.”

In het interview geeft Xander antwoord op deze en meerdere vragen. Zo gaat hij in op het vinden van de common ground van een community, het nut van Facebook, Twitter en LinkedIn en de onzin van lokkertjes om mensen te trekken.

“Bedrijven zijn bang, dat is logisch omdat je minder controle hebt. Maar dat is geen reden om niet met een community te beginnen. Mensen gaan toch wel over je praten.”

Bovendien geeft hij een mooie inkijk in het belang van betrokken klanten. Nieuwsgierig geworden? In het bijgevoegde pdf is het complete verhaal van Xander terug te lezen.

CLOU61-januari-12-13_redactioneel

De oorspronkelijke tekst is van 20 februari 2013 en gepost op Merge Media.